September 10, 2009

090909

ape yg menarik dgn tarikh ni? yg menariknya..ia dtg sekali sja dlm kalendar masihi..dan ia x akan berulang kembali..

mengikut kepercayaan org cina..tarikh begini amat baik dan sesuai sekali utk mereka yg nak berkahwin..mereka percaya..siapa yg berkahwin pd tarikh ni..perkahwinan akan lebih panjang..jodoh berkekalan hingga akhir hayat..hidup bahagia..(eh..xde kaitan dgn title bog ni ye..) hee...kira mcm happily ever after la.. :).. my bos yg bgtau tadi..he is chinese..tp itu kepercayaan mrk kan..setiap agama ade kepercayaan masing2..kita ni, sebagai Muslim..yakinlah hanya pada Yang Satu...sesuatu tarikh itu x boleh nak disamakn dgn takdir hidup atau nasib seseorang..apa yg penting, bagaimana kita mengharungi hidup kita dgn baik, supaya menjadi lbh bermakna..

my bos siap tanya lg.."u x mau kawin ka date ni?"
i jwb.. :) "sudah lps la date ni.." tggu next date la..101010 or 111111.. (klu i mau kawin hari ni..tentulah i dah cuti hari ni...hee..ni dlm hati jelah)

apapun, tarikh2 keramat/istimewa camni mmg jadi perhatian org..nk buat kenduri tunang lah..kawinlah..atau ape2 aje..sbbnye..mudah diingati..
so..the choice is yours..

p/s: tarikh 111111 tu cantik jgk..hari jumaat pulak tu.. :D

2 comments:

  1. ops aisy..ichi dah pilih tarikh tu dulu ye! :D

    ReplyDelete
  2. hehe..xpela..kite sama2 amik tarikh tu..

    ReplyDelete