September 25, 2009

diriku selepas cuti raya..

salam semua..
hari ni aku kembali bekerja..pagi2 masuk ofis..wah...byknye paper atas meja!!..cuti raya 3 hari, keje pn bertambah.. semua paper tu aku kena "settlekan"..tapi takpe..aku redha..keje kan..kenalah buat..at least dpt 'lari dr kerja rmh' skit..hehe..keje ape kt rmh tu?x lain x bkn..keje seorg anak dara yg tmptnya slalu di dapur..hoho..raya dh masuk 4 hari..rmhku x putus2 dikunjungi sdara mara yg jauh dan dkt..dr ry pertama hggalah semalam..x menang tgn parents ku layan tetamu..dr siang smpi mlm..cam rmh menteri plak..kejap2 ade org dtg..hehe..

aku juga turut sibuk..almaklumlah..klu dh tetamu dtg...mestilah ade mkn dan minum kan..agaknya sapelah yg kena buat air minum mrk2 tu?hehe..(sila jwb sndiri)..lps dh mkn dan minum..sape plak yg kena membasuh semua2 tu kan?(sila jwb skali lg) :)

mengapa semua ni terjadi pdku?kerana..rmhku hanya ada mak ayah dan diriku..walaupun abg dan kakak pulang beraya, hanya sekejap cuma..yg ada lama skit kt rmh tu, family along..tapi isterinya pula sedang sarat mengandung..so,kerja2 rmh amatlah terbatas utk dilakukannya...nasib baik juga anak2nya a.k.a ank2 buahku bantu skit2..mengisi kuih raya dlm bekas..pergi ke kedai beli ais..dan bantu ape2 yg patut..klu xde mrk..mau pengsan aku dibuatnya..huuu..terima kasih semua..

ape pun..semuanya harus dihadapi dgn penuh tabah dan redha...coretan kali ni bukan utk merungut atau mengadu ape yg terjadi pd diri..sekadar luahan utk menyedapkan hati dan membahagiakan diri..juga berkongsi pengalaman hidup...agar "hidup" jadi lebih "bahagia"..

1 comment:

  1. adoi penant nyer macam ni semua ko kene buat...kalau aku da giler meroyan...

    ReplyDelete